Veelgestelde vragen
Hoe lang van tevoren kan ik mjin verblijf reserveren?
Je kunt minimaal 6 maanden voor vertrek een arrangement reserveren. De beschikbaarheid van alle arrangementen staat aangegeven op onze website en geeft altijd een recent beeld van de mogelijke reserveringsdata.
Wat is de limietdatum voor reserveren?
Met een creditcard, American Express, de Weekendesk waardebon en via Bancontact/MisterCash (België) of iDEAL (Nederland) kun je tot 1 dag voor jouw vertrek reserveren. Via bankoverschrijving (België) dien je uiterlijk 3 weken voor vertrek te reserveren.
Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?
Zodra je een reservering gemaakt hebt, ontvang je via e-mail een bevestiging met alle relevante boekingsgegevens (adres, aankomstdatum, aantal personen etc.). Als de betaling ons bereikt heeft, krijg je per mail ook een voucher toegestuurd. Deze voucher neem je mee naar de plaats van bestemming. Indien je enkele minuten na jouw reservering geen bevestiging hebt ontvangen of indien je enkele dagen na de betaling nog geen voucher hebt ontvangen, gelieve zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.
Zijn er nog extra kosten?
De vermelde prijs geldt voor het arrangement zoals op de website beschreven. Daarbovenop betaal je €9,50 reserveringskosten per boeking. Het totaalbedrag (incl. reserveringskosten) wordt duidelijk vermeld op het boekingsformulier. In geval van extra kosten, zoals toeristenbelasting en kosten voor extra bed e.d., worden op onze website vermeld. Deze extra kosten dienen ter plaatse te worden betaald
Op welke manieren kan ik betalen?
Je hebt de keuze uit de volgende betaalmiddelen :
Betaling via overschrijving (enkel mogelijk in België en indien het verblijf niet binnen 21 dagen plaats neemt).
Betaling met VISA, Mastercard of AmericanExpress.
Betaling met Bancontact/MisterCash (België) of iDEAL (Nederland) (jouw bank moet op de service aangesloten zijn en je moet over een identificatiemiddel beschikken, bijvoorbeeld een digipass of kaartlezer.)
Betaling met 1 of meerdere Weekendesk waardebonnen (indien nodig kun je het resterende saldo betalen via kredietkaart, overschrijving of met jouw bankpas.)
Kan ik mijn boeking annuleren?
Uiteraard kun je op elk moment het afgesloten reiscontract geheel of gedeeltelijk verbreken. Let wel op: als je annuleert, dien je annuleringskosten te betalen, ook als je de reservering nog niet betaald hebt. Deze annuleringskosten zijn afhankelijk van het tijdstip van annulering.
Kan ik mijn kinderen meenemen?
Per arrangement wordt vermeld hoeveel kinderen er maximaal op de kamer van de ouders kunnen verblijven en wat de extra kosten daarvan zullen zijn. Als je kinderen meeneemt, dan vermeld je het aantal kinderen en hun leeftijden tijdens het reserveren. Eventuele extra kosten dienen op de bestemming betaald te worden.
Hoe veilig is betalen via creditcard?
Voor de “betaling per creditcard-service” maakt Smart&Co gebruik van de Ogone e-Commerce-oplossing, een beveiligd betaalsysteem dat ontworpen is en beheerd wordt door Ogone nv. De veiligheid van de betalingen is voor Ogone e-Commerce een voortdurende zorg. Een team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen dit domein. Ogone e-Commerce werkt met de volgende veiligheidsmaatregelen:
De servers zijn beveiligd met firewalls, de toegang tot de databanken wordt streng gecontroleerd en gevoelige gegevens worden gecodeerd.
Alle gevoelige informatie die Ogone e-Commerce op internet inzamelt, wordt gecodeerd volgens de SSL 128 bits-standaard, een versleuteling van bankkwaliteit.
Je kunt alleen in beveiligde modus toegang krijgen tot de betaalpagina's van Ogone e-Commerce.
Het nummer van jouw credit card wordt uitsluitend doorgegeven aan de financiële instelling die de transactie uitvoert.
De communicatie met de financiële instellingen gebeurt volgens de door deze instellingen opgelegde en gecertificeerde transmissie- en beveiligingsprotocollen.
Alleen de financiële instellingen van de handelaren die verantwoordelijk zijn voor de financiële uitvoering van de transacties kunnen de kaartnummers aan de handelaren doorgeven.
Ik heb een Weekendesk waardebon met een restbedrag. Wat moet ik doen?
Als je bijvoorbeeld in het bezit bent van een waardebon met een waarde van €150 en je hebt er een arrangement mee geboekt voor in totaal €120, dan kun je de resterende €30 gebruiken voor een volgende reservering.
Ik zou graag een klacht indienen.
Bij Weekendesk doen we ons uiterste best om op basis van eerlijke omschrijvingen de juiste verwachtingen te scheppen. Desondanks kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over jouw verblijf of over onze service. Je kan hiervoor schriftelijk contact met ons opnemen: Weekendesk / Smartholiday - 19-21 Avenue Dubonnet 92400 Courbevoie France (Frankrijk).
Ik heb een goed idee voor jullie.
Laat maar komen! Je kan ons een mailtje sturen of ons bellen.
Andere vragen?
Voor vragen die niet aan bod zijn gekomen in de bovenstaande lijst, kun je contact met ons opnemen.