Weekendesk

Algemene Verkoopvoorwaarden

PREAMBULE

Deze Algemene Voorwaarden (bijgewerkt op 27 mei 2025) bepalen de relatie tussen de Klant* en het bedrijf Weekendesk*.

Als u deze reisservice aankoopt, zal u de rechten krijgen die u worden toegekend door de toerismewet. Het bedrijf WEEKENDESK zal volledig verantwoordelijk zijn voor de goede uitvoering van uw reisservice. Het bedrijf WEEKENDESK beschikt daarnaast, zoals vereist is door de wet, over een bescherming waarmee uw betalingen worden terugbetaald in het geval insolvent wordt. Meer informatie over uw rechten.

I/ Definities

Weekendesk: verwijst naar de verblijven en reispakketten die door Weekendesk zijn geselecteerd.

Partners: verwijst naar de door Weekendesk geselecteerde serviceproviders die de service aan de Klant leveren.

Product: verwijst naar de verblijven en reispakketten die door Weekendesk bij een van de geselecteerde Partners worden aanbevolen.

Cadeaubonnen en cadeaucheques: cadeaubonnen en -cheques kunnen alleen worden gebruikt voor het betalen van producten, zorgfaciliteiten die in verband staan met een accommodatie en cateringfaciliteiten die zijn geboekt op Weekendesk.

Begunstigde: de persoon die geniet van het verblijf of het reispakket.

Klant: betreft de persoon die het Product reserveert. De Klant kan wel of niet de Begunstigde van de dienst zijn, afhankelijk van of hij persoonlijk profiteert van het verblijf of reispakket of dat het een andere persoon ten goede zal komen.

Partij: verwijst naar Weekendesk en/of de Klant.

*Site: verwijst naar de site www.weekendesk.nl

II/ De diensten op de site weekendesk.nl wat betreft de verblijven en reispakketten zijn geselecteerd door het bedrijf Weekendesk**

Elk van de geselecteerde services is onderworpen aan de specifieke voorwaarden en bepalingen van de serviceprovider evenals aan deze algemene verkoopvoorwaarden.

Hier zijn de algemene verkoopvoorwaarden van Weekendesk beschreven, betreffende de distributie van verblijven, reispakketten en reisdiensten. De algemene verkoopvoorwaarden worden gestuurd door het artikel L.22-1 en de toerismewet. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op cadeaubonnen.

Het bedrijf Weekendesk, een vereenvoudigde vennootschap met aandelen, met een kapitaal van 10.000 euro, beheert de site https://wwww.weekendesk.be. Het geregistreerd adres is Rue de Londres 28, 75009 Parijs. Weekendesk is ingeschreven in het Handelsregister van Parijs onder het nummer RCS 482 380 888.

Weekendesk is geregistreerd in het Registre des Opérateurs (register van touroperators) gecontroleerd door Atout France onder het nummer IM 092 12 0065. Atout France, rue de Clichy 79-81, 75009 Paris. Weekendesk beschikt over financiële garantie geboden door APST, avenue Carnot 15, 75017 Parijs.

Wij vragen u vriendelijk om de Algemene Verkoopvoorwaarden aandachtig door te lezen. Deze stellen de voorwaarden vast waaronder Weekendesk de Producten en cadeaubonnen tot uw beschikking stelt die op de site worden aangeboden, evenals de gebruiksvoorwaarden van de website.

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn geldig vanaf 1 juli 2018. Alle eerdere versies van deze voorwaarden worden hiermee vervangen en ongeldig verklaard. De voorwaarden zijn van toepassing ongeacht of de bestelling rechtstreeks op het internet of telefonisch is geplaatst op 04 277 60 06 (geen extra kosten).

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing aanvullend op andere specifieke voorwaarden zoals de voorwaarden gepresenteerd op de productpagina op de website en de voorwaarden van de door Weekendesk geselecteerde partner.

Weekendesk behoudt zich het recht om deze Algemene Voorwaarden op elk moment aan te passen, zonder voorafgaande kennisgeving, met dien verstande dat de bestelling van de Klant, gevalideerd door Weekendesk en in overeenstemming met de bepalingen die hieronder zijn uiteengezet, wordt beheerst door de Algemene Verkoopvoorwaarden die van kracht zijn op de dag van het plaatsen van de bestelling.

Elke Klant verklaart de wettelijke bevoegdheid te hebben op grond van artikel 1146 van het Franse Burgerlijk Wetboek om gebruik te maken van de site, in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden van de verkoop van diensten en het gebruik van de site.

Elk van de geselecteerde diensten is onderworpen aan de specifieke voorwaarden van elke Partner, met name wat betreft weersomstandigheden, leeftijdsgrenzen en fysieke omstandigheden (zwangerschap, etc.), of de Begunstigden van de activiteiten.

Deze elementen worden beschreven in de productbeschrijving.

ARTIKEL 1 : PROCES VAN BESTELLEN EN DE TOTSTANDKOMING VAN HET CONTRACT

Artikel 1.1. : Verblijven en reispakketten

U kunt uw boekingsopdrachten voor verblijven en toeristische pakketten plaatsen:

  • Direct via de website op het internet: www.weekendesk.be,
  • Via de telefoon: 04 277 60 06 (geen extra kosten).

De informatie op de Site, in het bijzonder over de details van de verschillende verblijven en voorgestelde reispakketten en de details van de bestelling geplaatst door de Klant, omvat vooraf gedefinieerde informatie omtrent artikel L. 211-4 van de Franse toerismewet en de artikelen L. 111-1 en L. 111-2 van de Franse consumentenwet.

Het plaatsen van bestellingen op de site omvat de volgende stappen:

  • Op de site kunt u het product of de producten van uw keuze selecteren. Deze keuze leidt tot het opvragen van de real time beschikbaarheid in de database om deze van het geselecteerde product te kunnen controleren
  • Na de selectie van het product van uw keuze, wordt een samenvatting getoond van uw bestelling, met de details van uw reservering, de prijs van het gekozen product, uw gegevens en de betalingsmethode. U kunt de details van uw bestelling bekijken en zo nodig wijzigingen aanbrengen vóór de definitieve sluiting van uw contract,
  • Uw "eerste klik" zal de registratie van uw bestelling toestaan, onder voorbehoud van de uitdrukkelijke acceptatie van deze algemene verkoopvoorwaarden,
  • Desalniettemin wordt uw bestelling pas definitief vastgelegd bij uw laatste validatie, die zich zal manifesteren door uw "tweede klik".
  • In geval van betaling per creditcard: deze "tweede klik" komt overeen met het moment van de registratie van uw bankgegevens. Uw bestelling wordt echter pas definitief na de acceptatie van de betaling door uw bank. Elke weigering van betaling door uw bank, na de behandeling van aankoop, veroorzaakt de annulering van uw bestelling.
  • Als uw bestelling eenmaal is gevalideerd door Weekendesk, zullen wij u een e-mail sturen met de bevestiging van uw bestelling en een samenvatting van alle gerelateerde items. U dient deze uit te printen en te bewaren omdat hiernaar kan worden gevraagd op de plaats van het verblijf of levering van de dienst. Bovendien zal het dienen als een bewijs van uw bestelling.
  • Het is uw verantwoordelijkheid om de juistheid van uw gegevens te controleren en garanderen zodat u de bevestiging van uw bestelling kunt ontvangen. Als u een fout maakt bij het invoeren van uw gegevens, bent u als enige verantwoordelijk voor de gevolgen van het niet ontvangen van deze bevestiging. Het is uw verantwoordelijkheid om contact op te nemen met de Weekendesk-klantenservice onder de voorwaarden van artikel 8.

Artikel 1.2. : Cadeaubonnen

Cadeaubonnen kunnen alleen worden gebruikt voor producten, zorg die in verband staat met een accommodatie en cateringdiensten.

Ze kunnen worden gebruikt als betaalmiddel op Weekendesk.

Cadeaubonnen zijn betaalmiddelen geldig tot de vervaldatum die wordt vermeld op de coupon die is verzonden tijdens de aankoop.

De cadeaubon is niet op naam bij aankoop.

Het gebruik ervan is de verantwoordelijkheid van de Begunstigde van de cadeaubon.

Cadeaubonnen kunnen niet worden ingewisseld of worden terugbetaald in geval van beëindiging van de geldigheid, behalve de garantie van conformiteit van het eigendom en de verborgen gebreken in de voorwaarden voorzien in de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek, of enige andere actie van contractuele of extra-contractuele aard die door de wet wordt erkend.

Het saldo en de geldigheidsdatum van de cadeaubonnen kunnen te allen tijde worden geraadpleegd bij de klantenservice op 04 277 60 06 (prijs van een lokaal gesprek).

Cadeaubonnen kunnen één of meerdere keren worden gebruikt binnen de grenzen van hun waarde en eventueel worden aangevuld met de betaalmiddelen van uw keuze zoals gepresenteerd in artikel 2.2.

In geval van verlies van het nummer of de toegangscode van uw cadeaubonnen, kunt u deze opvragen bij de klantenservice op 04 277 60 06 (prijs van een lokaal gesprek).

Artikel 1.3. : Kortingscode

Een kortingscode kan alleen worden gebruikt voor producten of behandelingen in verband met een accomodatie en een restaurantbezoek. De code is niet van toepassing op de aankoop van een cadeaubon of op de aankoop van diensten vermeld onder de tabbladen "vakantieverhuur" en "hotel + vlucht".

De kortingscode is onderhevig aan een minimum aankoopbedrag en kan niet worden gecombineerd met een andere kortingscode of lopende promotie. De korting is niet overdraagbaar of gedeeltelijk bruikbaar en zal niet resulteren in een geldelijke vergoeding in welke vorm dan ook.

ARTIKEL 2 : PRIJZEN EN BETALINGSVOORWAARDEN

Artikel 2.1 : Prijs

De prijs van het Product, zoals weergeven op de Site, is welke geldt op het moment van de bestelling en komt overeen met de prijs van de Service die is geboekt inclusief alle belastingen, plus in sommige gevallen boekingskosten. Tijdens de validatie van de online bestelling ontvangt Weekendesk de prijs van de Service in naam en voor rekening van de geselecteerde Partner(s). De Partner, als een dienstverlener voor het geselecteerde Product, zal een BTW-factuur afgeven aan de klant, die hij gaat verzamelen en terugbetalen aan de desbetreffende belastingdienst onder de voorwaarden van algemeen recht. De prijs die op de site wordt weergeven bevat ook de reserveringskosten die door het bedrijf Weekendesk wordt gefactureerd in zijn eigen naam en voor zijn rekening wanneer deze van toepassing zijn.

Met uitzondering van het speciale geval genoemd in artikel 5.1 kunnen deze reserveringskosten, om welke reden dan ook, niet worden terugbetaald in geval van annulering van de boeking.

Mogelijk moet u ter plaatse, rechtstreeks aan de geselecteerde partner, extra kosten betalen in verband met de toeristenbelasting, de aanwezigheid van dieren, eventuele extra diensten die u hebt afgesloten nadat u een bestelling heeft geplaatst, etc. Deze extra kosten kunnen niet worden betaald met Weekendesk-cadeaubonnen. Wij herinneren U eraan dat het gebruikelijk is om bij het inchecken naar credicard gegevens te vragen om eventuele persoonlijk uitgaven te dekken die niet inbegrepen zijn in de reeds betaalde prijs en voor de toeristenbelasting.

Artikel 2.2. : Betalingsvoorwaarden

De betaling van de bestelling kan, naar keuze, worden gedaan per creditcard, Paypal, een Weekendesk cadeaubon of bankoverschrijving, volgens de volgende voorwaarden:

  • per creditcard (Visa / Mastercard, American Express, ING HomePay, Belfius Direct Net, KBC, Bancontact / MisterCash), met vermelding van in de daarvoor voorziene velden, het kaartnummer, de geldigheidsdatum en de verificatiecode die zich bevindt aan de achterkant van de kaart. Het totale bedrag van de bestelling wordt op de dag van de bestelling in rekening gebracht. Weekendesk behoudt zich het recht voor om de verwerking van de bestelling te beëindigen in geval van weigering van betaling door de bank van de Klant. De site biedt u de mogelijkheid om uw bankgegevens op een vertrouwelijke en veilige manier te verzenden tijdens uw betaling (beveiligde toegang via SSL-codering.)

  • via PayPal: log in op uw Paypal-account als u er een heeft of maak een Paypal-account door de stappen te volgen die worden aangegeven.

  • per Weekendesk cadeaubon: om een betaling te doen met uw Weekendesk cadeaubon wordt u verzocht het nummer van uw cadeaubon in te vullen in het daarvoor bestemde vakje, direct online, of het nummer telefonisch door te geven op 04 277 60 06 (geen extra kosten). Indien uw bestelling een waarde heeft die groter is dan de waarde van uw Weekendesk cadeaubon kunt u het verschil betalen met een creditcard of Paypal. Echter, in het geval dat uw bestelling een lagere waarde heeft dan de waarde van uw cadeaubon zal dit saldo verbonden blijven aan het nummer van uw cadeaubon en kunt u uw bon opnieuw gebruiken voor een andere aankoop op de site www.weekendesk.be

  • Door overschrijving

Artikel 2.3. : Betaalfaciliteiten - ALMA

Betaling in termijnen/uitgestelde betaling is mogelijk via onze partner Alma. De beveiliging van de betaling wordt verzorgd door Alma en haar serviceproviders. Alle betalingen worden beveiligd door 3D Secure.

Aankoopbedragen

P3X: Alleen aankopen tussen 150€ en 2.000€ komen in aanmerking voor betaling met Alma.

Kosten

Bij betaling in termijnen met Alma betaalt de Klant geen kosten. Behalve in de volgende gevallen: P3X: 1,59% per transactie.

Alma is een beheerder van telebetalingen en geeft een elektronisch certificaat af als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie in overeenstemming met de bepalingen van artikel 1316 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek.

Beëindiging

Elke beëindiging van de Algemene Verkoopsvoorwaarden die de Verkoper en de klant bindt, heeft de beëindiging van de Algemene Verkoopsvoorwaarden tussen Alma en de klant tot gevolg.

ARTIKEL 3 : ABSENTIE VAN HET HERROEPINGSRECHT

De wettelijke bepalingen met betrekking tot de verkoop of afstand voorzien in de Franse consumentenwetgeving, bepalen dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op toeristische diensten (artikel L.221-28 12 ° van de Franse consumentenwet).

U heeft dus geen recht op herroeping van de aankoop van een Product op de Site.

ARTIKEL 4 : BEWIJS VAN BESTELLING / ARCHIVERING**

U wordt er uitdrukkelijk van op de hoogte gebracht dat, tenzij er een duidelijke fout is die u zou kunnen bewijzen, de gegevens die opgeslagen zijn in de databases van Weekendesk bewijskracht hebben met betrekking tot geplaatste bestellingen.

Gegevens die zijn opgeslagen op een computer of elektronische drager die regelmatig wordt opgeslagen, zijn toelaatbaar en afdwingbaar bewijsmateriaal in dezelfde bewoordingen en met dezelfde bewijskracht als elk document dat schriftelijk zou worden ontvangen en bewaard.

ARTIKEL 5: WIJZIGING OF ANNULERING VAN DE RESERVERING**

Onder wijziging wordt verstaan een datumwijziging in dezelfde accommodatie en voor hetzelfde verblijf. Elk ander geval wordt als een annulering beschouwd.

Artikel 5.1: Onbeschikbaarheid, wijziging of annulering van de reservering door Weekendesk Er wordt op toegezien dat de beschikbaarheid direct door de partners wordt onderhouden. Echter, in het uitzonderlijke geval van onbeschikbaarheid van een product ondanks de bevestiging van de reservering gemaakt door Weekendesk, zal Weekendesk u zo snel mogelijk informeren en kunt u een keuze maken uit de volgende alternatieven:

  • Zoek, met de hulp van Weekendesk, een andere beschikbaarheidsdatum op dezelfde plaats als oorspronkelijk gereserveerd,
  • Zoek, met de hulp van Weekendesk, een ander product met een vergelijkbare prijs dat gelijk is aan de oorspronkelijk gekozen datum,
  • Als u geen van deze alternatieven kiest, wordt de bestelling geannuleerd onder de hieronder gepresenteerde voorwaarden.

Voor elke andere annulering of wijziging van de bestelling door Weekendesk, wordt u verzocht de artikelen R211-9 tot en met R211-10 van de toerismewet te raadplegen.

Artikel 5.2. : Annulering van de reservering door de Klant

Elk verblijf of toeristisch arrangement dat wordt onderbroken, verkort, of elke dienst die niet wordt geconsumeerd door uw toedoen, om welke reden dan ook, met name in geval van niet verschijnen of te laat verschijnen bij de Partner of een andere afgesproken plaats met het bestelde Product, geeft geen recht op enige terugbetaling.

Als u uw verblijf of toeristisch arrangement wilt annuleren, dient u uw annuleringsverzoek per e-mail in te dienen via de rubriek "Contact" op de website, telefonisch via 04 277 60 06 (gesprek tegen lokaal tarief), of via de rubriek "Naar mijn boeking gaan" op de website. Tenzij anders aangegeven in de reserveringsstap of in de bevestigingsmail van de reservering, brengt elke annulering annuleringskosten met zich mee, berekend op basis van de datum van annulering in verhouding tot de verblijfsdatum en rekening houdend met de kostenbesparingen en verwachte inkomsten door het opnieuw beschikbaar stellen van de dienst, volgens de volgende tabel:

  • 20% van het totale reserveringsbedrag als de annulering plaatsvindt vóór de datum aangegeven tijdens de reserveringsstap in de vermelding "Gratis wijziging of annulering met 80% terugbetaling tot dag X", of vóór de datum aangegeven in de sectie "Mijn reservering beheren" van de bevestigingsmail van de reservering. In dat geval wordt het saldo na aftrek van de annuleringskosten terugbetaald binnen een periode van 4 dagen tot 4 weken vanaf de datum van verzending van de bevestigingsmail van de annulering. Terugbetalingen worden gedaan via de betaalmethode die is gebruikt tijdens de reservering of via bankoverschrijving, met uitzondering van reserveringen betaald met een cadeaubon, aangezien die terugbetaald zullen worden door middel van een cadeaubon.

  • 100% van het totale reserveringsbedrag als de annulering plaatsvindt tussen de datum aangegeven tijdens de reserveringsstap in de vermelding "Gratis wijziging of annulering met 80% terugbetaling tot dag X", of de datum aangegeven in de sectie "Mijn reservering beheren" van de bevestigingsmail van de reservering, en de startdatum van het verblijf, behalve in de gevallen voorzien in artikel II van artikel L.211-14 II van het “Code Toerisme” (de regelgeving over toerisme en recreatie).

De annuleringsvoorwaarden vóór de datum aangegeven tijdens de reserveringsstap in de vermelding "Gratis wijzigen of annuleren met terugbetaling van 80% tot dag X ", of vóór de datum aangegeven in de sectie "Mijn reservering beheren" van de bevestigingsmail van de reservering, zijn niet van toepassing op een aantal zogenaamde specifieke producten omdat ze overeenkomen met uitzonderlijke of beperkte aanbiedingen. Deze uitzondering zal duidelijk verschijnen in de productfiche waar een specifieke vermelding, bijvoorbeeld: "niet annuleerbaar, niet terugbetaalbaar", zal worden aangebracht. In dat geval bedragen de annuleringskosten 100% van het reserveringsbedrag, ongeacht de annuleringsdatum.

Als u bij uw reservering een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kunt u van de verzekeringsmaatschappij de terugbetaling van alle of een deel van de annuleringskosten verkrijgen, op voorwaarde dat de reden voor de annulering door de maatschappij wordt gedekt onder de afgesloten polis. Er wordt opgemerkt dat het bedrag dat overeenkomt met de prijs van de annuleringsverzekering in geen geval terugbetaalbaar is.

ARTIKEL 6: VERZEKERING

Weekendesk heeft met de organisatie Covea Risks, geregistreerd op Allées de l'Europe 19-21, 92110 Clichy, in overeenstemming met de Franse wet n° 92-645 van 13 juli 1992, een burgerlijke en beroepsaansprakelijkheidsverzekering (n ° 127.124 .650) die in het bijzonder de financiële gevolgen dekt die kunnen ontstaan als gevolg van lichamelijk letsel, materiële en immateriële schade veroorzaakt aan de Klanten, de Partners of aan derden als gevolg van fouten, feitelijke of juridische fouten, nalatigheid of nalatigheid begaan in verband met zijn activiteit van reisbureau.

ARTIKEL 7 : CLAIMS

Behalve in geval van overmacht en zonder vooruit te lopen op een mogelijk rechtsmiddel, moet elke claim uiterlijk 15 dagen na de datum van uw terugkeer worden ingediend per aangetekende brief met verzoek om ontvangstbewijs op het volgende adres: Weekendesk - rue de Londres 28, 75009 Parijs, per e-mail op de website weekendesk.be onder de rubriek "Contact" vergezeld van bewijsstukken of door contact op te nemen met de klantenservice op 04 277 60 06 (prijs van een lokale oproep), . Uw klachten worden bij ontvangst naar de betrokken dienstverlener verzonden.

ARTIKEL 8: KLANTENSERVICE

Elk verzoek om informatie en verduidelijking met betrekking tot, in het bijzonder, de aankoop, terugbetaling, wijziging en werking van de Producten, moet telefonisch worden gedaan aan Weekendesk via 04 277 60 06 (geen extra kosten) of via onze website weekendesk.be via het contactgedeelte op de site, of per post naar het volgende adres: rue de Londres, 28 - 75009 Parijs.

Voor vragen over uw reservering, aarzel niet om contact op te nemen met een van onze adviseurs op 04 277 60 06 (prijs van een lokaal gesprek).

ARTIKEL 9: PERSOONLIJKE GEGEVENS

Zoals vermeld in onze gebruiksvoorwaarden, voor zover Weekendesk verplicht is om tijdens het bestellen van producten persoonsgegevens over de Klant te verzamelen, heeft de laatste, in overeenstemming met de bepalingen van Wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 "Informatie en vrijheid", recht op de toegang tot, rectificatie, portabiliteit of verwijdering van persoonlijke gegevens die op hem betrekking hebben.

De klant kan dit recht uitoefenen door een brief te sturen naar het volgende adres: Weekendesk - rue de Londres 28, 75009 Parijs

Voor meer informatie verwijzen wij U naar de gebruiksvoorwaarden van onze site en ons privacybeleid.

Bestaan van een bel-me-niet-register: indien je telefoonnummer wordt verzameld bij je boeking, wijziging of annulering ervan, zullen je telefoongegevens alleen worden gebruikt voor de goede uitvoering van je verzoeken. Onverminderd het bovenstaande informeren wij je dat je jouw gegevens desgewenst gratis kunt laten opnemen in het bel-me-niet-register dat toegankelijk is op het volgende adres: https://www.dncm.be/nl/

ARTIKEL 10: INTEGRITEIT VAN HET CONTRACT

Het feit dat Weekendesk niet op een bepaald moment prevaleert in een van de clausules van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstandsverklaring van een van de genoemde voorwaarden op een later tijdstip.

In het geval dat een van deze bepalingen ongeldig of ongeschreven zou worden verklaard, zal de geldigheid van de andere bepalingen van de Algemene Verkoopvoorwaarden niet in twijfel worden getrokken.

ARTIKEL 11: TOEPASSELIJKE WET

Het recht dat van toepassing is op deze algemene verkoopvoorwaarden en het contract gesloten bij de bestelling van een verblijf of reispakket is de Franse wet voor alle geschillen die met name betrekking hebben op hun geldigheid, hun interpretatie, de uitvoering of beëindiging ervan.

ARTIKEL 12 : BEVOEGDE JURISDICTIE (MINNELIJKE SCHIKKING VAN GESCHILLEN)

Elk geschil dat in het bijzonder betrekking heeft op de geldigheid, de interpretatie, de uitvoering van deze algemene verkoopvoorwaarden en / of de overeenkomst gesloten bij een bestelling van een verblijf of een toeristisch arrangement, valt onder de volledige bevoegdheid van Franse rechtbanken.

In overeenstemming met de bepalingen van het wetboek voor Consumentenrecht betreffende de minnelijke schikking van geschillen, sluit Weekendesk zich aan bij de e-commerce Mediator Service van FEVAD (Federatie van e-commerce en verkoop op afstand), waarvan de contactgegevens als volgt zijn: BP 20015 - 75362 PARIS CEDEX 8 - http://www.mediateurfevad.fr. Na voorafgaande schriftelijke actie van de consument ten opzichte van Weekendesk kan de Dienst van de Ombudsman in beslag worden genomen voor elk consumentengeschil waarvan de schikking niet zou zijn geslaagd. Klik hier om te weten hoe u contact kunt opnemen met de Ombudsman.

Consumenten die in de Europese Unie wonen, hebben de mogelijkheid om hun klacht in te dienen op het online geschillenbeslechtingsplatform op het volgende adres: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NL door het adres info@weekendesk.fr in te vullen als contactpunt met het bedrijf Weekendesk.

ARTIKEL 13: WEEKENDESK-GESCHENKDOOS

De Weekendesk-geschenkdoos is 18 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.

De Weekendesk-geschenkdoos is niet terugbetaalbaar en kan niet ingeruild worden voor een andere geschenkdoos uit onze catalogus op gift.weekendesk.be. De begunstigde kan de geschenkdoos wel gratis inruilen op weekendesk.be voor een beschikbare aanbieding gelijk aan de aankoopprijs na prijsvermindering of korting, of van een hogere prijs (in dit laatste geval, tegen betaling van het prijsverschil). Hiervoor kan je contact opnemen met onze klantenservice op 04 277 60 06.

Indien er aan de accommodatie een toeristenbelasting moet worden betaald, moet de begunstigde die rechtstreeks ter plaatse betalen.

De annuleringsvoorwaarden van de verblijven die beschikbaar zijn in de Weekendesk geschenkdoos worden duidelijk vermeld in de productenfiche op de website box.weekendesk.be, met de woorden "Gratis wijziging of annulering met 80% terugbetaling" of "Niet-annuleerbaar en niet-terugbetaalbaar".

Artikel 13.1 : Prijzen

Adviesprijs (AP): De adviesprijs is de prijs die de Partner aanrekent of aanbeveelt op zijn website.

De openbare prijs van een Geschenkdoos is gebaseerd op de waarde van de aanbiedingen die in die Geschenkdoos zijn inbegrepen. Indien er een korting wordt toegepast op de openbare prijs op het moment van aankoop, wordt die korting berekend op de openbare prijs van de Geschenkdoos en, bij uitbreiding, op de waarde van de aanbiedingen die in de Geschenkdoos zijn inbegrepen.

De prijs van de geschenkdoos, zoals weergeven op onze website, is welke geldt op het moment van de bestelling. De prijs die op de site wordt weergeven bevat ook de reserveringskosten die door het bedrijf Weekendesk worden gefactureerd in zijn eigen naam en voor zijn rekening wanneer deze van toepassing zijn.

De verzendkosten (Sectie 1 - Artikel 1.4.4) zijn niet inbegrepen in de prijs van de Geschenkdoos die op onze website wordt vermeld, tenzij Weekendesk dit uitdrukkelijk aangeeft. Deze kosten worden daarom apart gefactureerd en worden vermeld voordat de bestelling definitief wordt bevestigd. De verzendkosten zijn onderworpen aan een btw-tarief van 21%.

Op het moment van de bevestiging van de online bestelling ontvangt Weekendesk de prijs van de Geschenkdoos namens en voor de rekening van de geselecteerde Partner(s).

De Partner, als een dienstverlener voor het geselecteerde Product, zal de klant een factuur met BTW verstrekken, die later door de Partner aan de Belastingdienst zal worden betaald volgens de specifieke wettelijke bepalingen.

Mogelijk moet de Begunstigde ter plaatse, rechtstreeks aan de geselecteerde partner, extra kosten betalen in verband met de toeristenbelasting, de aanwezigheid van huisdieren, eventuele extra diensten die de Begunstigde heeft afgesloten nadat hij/zij een bestelling heeft geplaatst, enz. Deze extra kosten kunnen niet worden betaald met Weekendesk-cadeaubonnen. Wij herinneren u eraan dat het gebruikelijk is om bij het inchecken naar creditcardgegevens te vragen om eventuele persoonlijke uitgaven te dekken die niet inbegrepen zijn in de reeds betaalde prijs en om de toeristenbelasting te betalen.

Artikel 13.2 : Levering

Artikel 13.2.1 : Beschikbaarheid van de geschenkdozen

In geval van tijdelijke of permanente uitputting van de voorraad, wordt de Koper hiervan op de hoogte gesteld en wordt het product niet in de fysieke versie verzonden, maar in de digitale versie.

Artikel 13.2.2 : Plaats van levering

De geschenkdozen worden verzonden naar het adres dat door de Koper is opgegeven op het moment van de online aankoop. Weekendesk is onder geen enkele omstandigheid verantwoordelijk in geval van een fout van de Koper bij het opgeven van het leveringsadres, of in geval van afwezigheid van de ontvanger van de Geschenkdoos op het moment van levering. De Koper kan echter contact opnemen met Weekendesk voor eventuele problemen of vragen, zoals gespecificeerd in Artikel 8.

Artikel 13.2.3 : Wijze en levertijd van de geschenkdozen

De Koper ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending van zijn bestelling met het volgnummer van de vervoerder, zodat de levering van de bestelling kan worden gevolgd.

De levering zal plaatsvinden via BPost of een ander bedrijf dat Weekendesk aanwijst.

Bestellingen ontvangen op zaterdagen, zondagen of feestdagen worden beschouwd als ontvangen op de eerstvolgende werkdag. De verwerking van de bestelling kan maximaal twee werkdagen duren vanaf de goedkeuring van de betaling door de bank.

Ter informatie, de geschatte gemiddelde levertijden, zoals gecommuniceerd door de transportbedrijven, vanaf de ontvangst van de verzendbevestiging per e-mail, bedragen:

  • In België, Luxemburg en Nederland: 1-3 werkdagen.

  • In Frankrijk: 4-5 werkdagen (levering alleen in continentaal Frankrijk).

  • In Spanje: 4-5 werkdagen (alleen levering op het Iberisch schiereiland).

Artikel 13.2.4 : Verzendkosten

Tenzij er sprake is van een tijdelijke promotie met betrekking tot de verzendkosten, worden deze in rekening gebracht bovenop de prijs van de Geschenkdozen als volgt:

Aantal Geschenkdozen: 1 of meer

Verzendkosten: 4,99 €

De digitale versie van Geschenkdozen wordt per e-mail geleverd en is niet onderworpen aan extra verzendkosten.

Artikel 13.2.5 : Claims bij de vervoerder voor schade of verlies

De ontvanger dient elke ontvangen Geschenkdoos zorgvuldig te inspecteren. Indien de Geschenkdoos beschadigd aankomt, of als er een gebrek aan overeenstemming is tussen de online gekochte Geschenkdoos en de geleverde Geschenkdoos, dient de ontvanger contact op te nemen met de Klantenservice van Weekendesk (zie Artikel 8) en foto's van de ontvangen Geschenkdoos door te sturen.

Artikel 13.3 : Herroepingsrecht

In overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Wet ter Bescherming van Consumenten en Gebruikers, beschikt de Klant voor zijn online aankopen van Geschenkdozen (fysiek formaat) over een herroepingstermijn van veertien (14) dagen vanaf de datum van ontvangst van de Weekendesk Geschenkdoos, zonder hiervoor een reden te vermelden of een boete te betalen. Dit herroepingsrecht geldt niet voor e-geschenkdozen (digitaal formaat), noch voor aankopen in de winkel of online aankopen met een tegoedbon.

De Koper kan zijn herroepingsrecht uitoefenen:

  • Ofwel door het volgende herroepingsformulier te downloaden: download het herroepingsformulier en stuur het terug, naar behoren ingevuld en ondertekend, per e-mail naar infobox@weekendesk.fr of per eenvoudige post ter attentie van Weekendesk SAS - Carrer del Comte d'Urgell 240, 8ºB, 08036, Barcelona, Spanje;

  • Ofwel door het schrijven van een e-mail of post te sturen naar het bovenstaande adres, om Weekendesk op de hoogte te stellen van zijn/haar duidelijke en ondubbelzinnige beslissing om zich terug te trekken uit haar Online Aankoop;

In ieder geval hoeft de Koper je Weekendesk-geschenkdoos niet per post terug te verzenden.

Zodra het herroepingsverzoek door Weekendesk is ontvangen, zal deze de Koper onmiddellijk een ontvangstbevestiging van zijn herroeping meedelen op een duurzame gegevensdrager (e-mail).

Elke herroeping in overeenstemming met de voorwaarden van dit artikel geeft aanleiding tot restitutie van alle betaalde bedragen inclusief leveringskosten die overeenkomen met de standaardkosten, binnen veertien (14) dagen vanaf de datum waarop de Koper Weekendesk op de hoogte heeft gesteld van zijn beslissing om zich terug te trekken.

De restitutie zal gebeuren (gratis voor de Koper) volgens het betaalmiddel dat is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk en eerder overeengekomen door de Koper voor een ander middel van terugbetaling.

Na gebruik van zijn herroepingsrecht door de Koper kan je Weekendesk-geschenkdoos niet meer gebruikt worden.

Artikel 13.4: Geldigheidsperiode

De Weekendesk Geschenkdoos is 18 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.

Het verlengen van de geldigheid van de Geschenkdoos is mogelijk, op voorwaarde dat het verzoek wordt ingediend binnen de eerste 18 maanden van de geldigheidsperiode van de doos, of binnen de 2 maanden (60 dagen) na de vervaldatum. Om een verlenging aan te vragen, kun je contact opnemen met onze klantendienst via het nummer 04 277 60 06 (oproep zonder extra kosten).

De verlenging zal 12 maanden bedragen, die worden toegevoegd aan de oorspronkelijke geldigheid van 18 maanden van de Geschenkdoos, vanaf de oorspronkelijke vervaldatum.

De kosten voor het verlengen van de geldigheid van de Geschenkdoos bedragen 15% van het bedrag dat bij de aankoop voor de Geschenkdoos is betaald.

Het is slechts mogelijk om de geldigheid van de Geschenkdoos één keer te verlengen.

ARTIKEL 14: WEEKENDESK CADEAU VERBLIJF

Het Weekendesk Cadeau Verblijf (e-voucher) is 12 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.

Het Weekendesk Cadeau Verblijf is niet terugbetaalbaar. De begunstigde kan het Cadeau Verblijf wel gratis inruilen op weekendesk.be voor een beschikbare aanbieding gelijk aan de aankoopprijs na prijsvermindering of korting, of van een hogere prijs (in dit laatste geval, tegen betaling van het prijsverschil). Hiervoor kan je contact opnemen met onze klantenservice op 04 277 60 06.

De begunstigde kan de details van het aangeboden Cadeau Verblijf vinden op box.weekendesk. Nadat je de codes hebt ingevuld kan er een datum gekozen worden uit de beschikbare kalender. De beschikbaarheid volgens deze kalender en extra toeslagen zijn onder voorbehoud.

Indien er aan de accommodatie een toeristenbelasting moet worden betaald, moet de begunstigde die rechtstreeks ter plaatse betalen. De annuleringsvoorwaarden van de verblijven die beschikbaar zijn voor het Weekendesk Cadeau Verblijf worden duidelijk vermeld in het productfiche op de website box.weekendesk.com, met de woorden "Gratis wijziging of annulering met 80% terugbetaling" of "Niet-annuleerbaar en niet-terugbetaalbaar".

Artikel 14.1: Prijzen

De prijs van het Cadeau-verblijf, zoals weergeven op de website, is welke geldt op het moment van de bestelling en komt overeen met de prijs van de Service die is geboekt inclusief alle belastingen, plus in sommige gevallen boekingskosten. Op het moment van de bevestiging van de online bestelling ontvangt Weekendesk:

• De prijs van het Cadeau-verblijf namens en voor de rekening van de geselecteerde Partner(s). De Partner, als een dienstverlener voor het geselecteerde Cadeau-verblijf, zal de klant een factuur met BTW verstrekken, die later door de Partner aan de Belastingdienst zal worden betaald volgens de specifieke wettelijke bepalingen.

• De reserveringskosten (wanneer die van toepassing zijn), in eigen naam en voor eigen rekening.

Mogelijk moet de Begunstigde ter plaatse, rechtstreeks aan de geselecteerde partner, extra kosten betalen in verband met de toeristenbelasting, de aanwezigheid van huisdieren, eventuele extra diensten die de Begunstigde heeft afgesloten nadat hij/zij een bestelling heeft geplaatst, enz. Deze extra kosten kunnen niet worden betaald met Weekendesk-cadeaubonnen. Wij herinneren u eraan dat het gebruikelijk is om bij het inchecken naar creditcardgegevens te vragen om eventuele persoonlijke uitgaven te dekken die niet inbegrepen zijn in de reeds betaalde prijs en om de toeristenbelasting te betalen.

We informeren u dat de prijs van het Cadeau-Verblijf overeenkomt met de prijs die van toepassing is voor een reservering in het laagseizoen (en afhankelijk van het geval, met inbegrip van het Weekend). Deze prijs kan dus veranderen afhankelijk van de door de Begunstigde gekozen data, met name voor het hoogseizoen en/of de weekends. In deze gevallen kan de Begunstigde worden verzocht een toeslag te betalen.

Artikel 14.2: Levering

Artikel 14.2.1: Beschikbaarheid van de Cadeau-verblijven

In geval van tijdelijke of permanente uitputting van de voorraad, wordt de Koper hiervan op de hoogte gesteld en wordt het product niet in de fysieke versie verzonden, maar in de digitale versie.

Artikel 14.2.2: Plaats van levering

De Cadeau-verblijven worden verzonden naar het adres dat door de Koper is opgegeven op het moment van de online aankoop. Weekendesk is onder geen enkele omstandigheid verantwoordelijk in geval van een fout van de Koper bij het opgeven van het leveringsadres, of in geval van afwezigheid van de ontvanger van de Cadeau-verblijf op het moment van levering. De Koper kan echter contact opnemen met Weekendesk voor eventuele problemen of vragen, zoals gespecificeerd in Artikel 8.

Artikel 14.2.3: Wijze en levertijd van de Cadeau-verblijven

De Koper ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending van zijn bestelling met het volgnummer van de vervoerder, zodat de levering van de bestelling kan worden gevolgd.

De levering zal plaatsvinden via BPost of een ander bedrijf dat Weekendesk aanwijst.

Bestellingen ontvangen op zaterdagen, zondagen of feestdagen worden beschouwd als ontvangen op de eerstvolgende werkdag. De verwerking van de bestelling kan maximaal twee werkdagen duren vanaf de goedkeuring van de betaling door de bank.

Ter informatie, de geschatte gemiddelde levertijden, zoals gecommuniceerd door de transportbedrijven, vanaf de ontvangst van de verzendbevestiging per e-mail, bedragen:

  • In België, Luxemburg en Nederland: 1-3 werkdagen.

  • In Frankrijk: 4-5 werkdagen (levering alleen in continentaal Frankrijk).

  • In Spanje: 4-5 werkdagen (alleen levering op het Iberisch schiereiland).

Artikel 14.2.4: Verzendkosten

Tenzij er sprake is van een tijdelijke promotie met betrekking tot de verzendkosten, worden deze in rekening gebracht bovenop de prijs van de Cadeau-verblijven als volgt:

Verzendkosten: 4,99 €

De digitale versie van Cadeau-verblijven wordt per e-mail geleverd en is niet onderworpen aan extra verzendkosten.

Artikel 14.2.5: Claims bij de vervoerder voor schade of verlies

De ontvanger dient elk ontvangen Cadeau-verblijf zorgvuldig te inspecteren. Indien het Cadeau-verblijf beschadigd aankomt, of als er een gebrek aan overeenstemming is tussen het online gekochte Cadeau-verblijf en het geleverde Cadeau-verblijf, dient de ontvanger contact op te nemen met de Klantenservice van Weekendesk (zie Artikel 8) en foto's van het ontvangen Cadeau-verblijf door te sturen.

Artikel 14.3: Herroepingsrecht

In overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Wet ter Bescherming van Consumenten en Gebruikers, beschikt de Klant voor zijn online aankopen van het Cadeau Verblijf (fysiek formaat) over een herroepingstermijn van veertien (14) dagen vanaf de datum van ontvangst van het Weekendesk Cadeau Verblijf, zonder hiervoor een reden te vermelden of een boete te betalen. Dit herroepingsrecht geldt niet voor e-vouchers (digitaal formaat), noch voor aankopen in de winkel of online aankopen met een voucher.

De Koper kan zijn herroepingsrecht uitoefenen:

  • Ofwel door het volgende herroepingsformulier te downloaden: download het herroepingsformulier en stuur het terug, naar behoren ingevuld en ondertekend, per e-mail naar infobox@weekendesk.fr of per eenvoudige post ter attentie van Weekendesk SAS - Carrer del Comte d'Urgell 240, 8ºB, 08036, Barcelona, Spanje;

  • Ofwel door het schrijven van een e-mail of post te sturen naar het bovenstaande adres, om Weekendesk op de hoogte te stellen van zijn/haar duidelijke en ondubbelzinnige beslissing om zich terug te trekken uit haar Online Aankoop; In ieder geval hoeft de Koper de Weekendesk-voucher niet per post terug te verzenden. Zodra het herroepingsverzoek door Weekendesk is ontvangen, zal deze de Koper onmiddellijk een ontvangstbevestiging van zijn herroeping meedelen op een duurzame gegevensdrager (e-mail). Elke herroeping in overeenstemming met de voorwaarden van dit artikel geeft aanleiding tot restitutie van alle betaalde bedragen inclusief leveringskosten die overeenkomen met de standaardkosten, binnen veertien (14) dagen vanaf de datum waarop de Koper Weekendesk op de hoogte heeft gesteld van zijn beslissing om zich terug te trekken. De restitutie zal gebeuren (gratis voor de Koper) volgens het betaalmiddel dat is gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk en eerder overeengekomen door de Koper voor een ander middel van terugbetaling. Na gebruik van zijn herroepingsrecht door de Koper kan je Weekendesk-voucher niet meer gebruikt worden.

ARTIKEL 15: CADEAU-ACTIVITEIT

Artikel 15.1: Proces van het plaatsen van bestellingen en de totstandkoming van het contract

De Koper kan zijn/haar bestellingen voor een Cadeau-Activiteit plaatsen op deze manieren:

  • Rechtsreeks op de website: https://www.weekendesk.be/nl/
  • Telefonisch door te bellen naar 04 277 60 06 (lokaal tarief).

Het proces voor het plaatsen van bestellingen op de website bestaat voornamelijk uit de volgende stappen:

  • De Koper selecteert op de Website de gewenste Cadeau-Activiteit.
  • Vervolgens wordt de Koper gevraagd om:
    • Het aantal deelnemers te kiezen.
    • Eén van de volgende opties te kiezen:
      • ‘Kopen voor mezelf’. Met deze optie ontvangt de Koper zijn Cadeau-Activiteit in digitaal formaat. Bij het klikken op deze optie moet de Koper zijn contactgegevens invoeren (en een promotiecode invullen, indien van toepassing).
      • ‘Kopen als cadeau"’ Met deze optie kan de Koper het formaat van de Cadeau-Activiteit kiezen en het cadeau personaliseren met een bericht voor de Begunstigde. Bij het klikken op deze optie wordt de Koper gevraagd om:
        • CHet formaat van de Cadeau-Activiteit te kiezen: digitaal of fysiek.
        • Te klikken op "Doorgaan".
        • Het cadeau te personaliseren door de volgende gegevens in te vullen:
          • Van wie het cadeau afkomstig is.
          • Voor wie het cadeau bestemd is.
          • Een bericht voor de Begunstigde.
  • Op dit punt krijgt de Koper een overzicht te zien met de totale prijs en eventuele verzendkosten, zodat hij/zij de details van zijn bestelling kan controleren en de nodige wijzigingen kan aanbrengen, voordat de bestelling wordt afgerond.
  • Vervolgens wordt de Koper gevraagd om op ‘Bevestigen en naar betaling gaan’ te klikken, wat tevens betekent dat de Algemene Verkoopsvoorwaarden (AVW) worden aanvaard en dat de gegevens van de bestelling worden opgeslagen in het systeem van Weekendesk (de bestelling is echter nog niet bevestigd).
  • In deze stap hoeft alleen de betaalmethode te worden gekozen. Het contract wordt afgesloten en de bestelling definitief bevestigd, nadat de gekozen betaalmethode is aanvaard en de totale prijs door Weekendesk is ontvangen. Bij betaling met een creditcard of debetkaart is het contract pas definitief afgesloten wanneer de betaling door uw bank is goedgekeurd. Elke weigering van betaling door uw bank na de aankoop leidt tot annulering van de bestelling.
  • Op het moment dat Weekendesk uw bestelling definitief bevestigt, sturen wij u een bevestigingsmail met alle bijbehorende elementen. Deze e-mail dient als bewijs van uw bestelling.
    • Als u tijdens het aankoopproces de optie 'Kopen voor mezelf’ of 'Kopen als cadeau' in digitale versie heeft geselecteerd, vindt u bij de bevestigingsmail van uw bestelling de voucher met alle informatie over uw cadeau-activiteit.
    • Als u tijdens het aankoopproces de optie 'Kopen als cadeau' in fysieke versie heeft geselecteerd, ontvangt u deze op het opgegeven adres binnen de termijn die in de bevestigingsmail is gespecificeerd.

Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat uw contactgegevens en adres correct zijn, zodat u de bevestiging van uw bestelling kunt ontvangen. In het geval van een fout bij het invoeren van de gegevens, bent u verantwoordelijk voor de gevolgen van het niet ontvangen van deze bevestiging, en het is aan u om contact op te nemen met de Klantenservice van Weekendesk volgens de voorwaarden van Artikel 8.

Weekendesk behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren of te weigeren van een Koper met wie er een geschil bestaat over de betaling van een eerdere, onbetaalde bestelling, of in geval van een ernstig vermoeden van een frauduleuze bestelling.

De Koper dient deze bevestigingsmail van de bestelling te bewaren en, indien nodig, door te sturen naar de Begunstigde. Deze bevestiging is namelijk nodig, en Weekendesk zal deze systematisch vragen als aankoopbewijs in geval van fraude, diefstal, verlies, niet-activering, ruil, geschil met de Partner of enige andere aanvraag met betrekking tot de Cadeau-Activiteit.

Artikel 15.2: Prijzen en betalingsvoorwaarden

Artikel 15.2.1: Prijzen

De prijs van het Product, zoals weergeven op de Site, is welke geldt op het moment van de bestelling en komt overeen met de prijs van de Service die is geboekt inclusief alle belastingen, plus in sommige gevallen boekingskosten.

Op het moment van de bevestiging van de online bestelling ontvangt Weekendesk de prijs van de Service innen namens en voor de rekening van de geselecteerde Partner(s). De Partner, als een dienstverlener voor het geselecteerde Product, zal de klant een factuur met BTW verstrekken, die later door de Partner aan de Belastingdienst zal worden betaald volgens de specifieke wettelijke bepalingen.

De prijs die op de site wordt weergeven bevat ook de reserveringskosten die door het bedrijf Weekendesk wordt gefactureerd in zijn eigen naam en voor zijn rekening wanneer deze van toepassing zijn.

Mogelijk moet u ter plaatse, rechtstreeks aan de geselecteerde partner, extra kosten betalen in verband met de toeristenbelasting, de aanwezigheid van huisdieren, eventuele extra diensten die u hebt afgesloten nadat u een bestelling heeft geplaatst, etc. Deze extra kosten kunnen niet worden betaald met Weekendesk-cadeaubonnen. Wij herinneren u eraan dat het gebruikelijk is om bij het inchecken naar creditcardgegevens te vragen om eventuele persoonlijke uitgaven te dekken die niet inbegrepen zijn in de reeds betaalde prijs en om de toeristenbelasting te betalen.

We informeren u dat de prijs van de Cadeau-Activiteit overeenkomt met de prijs die van toepassing is voor een reservering in het laagseizoen (en afhankelijk van het geval, met inbegrip van het Weekend). Deze prijs kan dus veranderen afhankelijk van de door de Begunstigde gekozen data, met name voor het hoogseizoen en/of de weekends. In deze gevallen kan de Begunstigde worden verzocht een toeslag te betalen.

Artikel 15.2.2: Betalingsvoorwaarden

De betaling van de bestelling kan, naar keuze, worden gedaan per creditcard, Paypal of bankoverschrijving, volgens de volgende voorwaarden:

  • per creditcard (Visa / Mastercard, American Express, ING HomePay, Belfius Direct Net, KBC, Bancontact / MisterCash, KBC), met vermelding van in de daarvoor voorziene velden, het kaartnummer, de geldigheidsdatum en de verificatiecode die zich bevindt aan de achterkant van de kaart. Het totale bedrag van de bestelling wordt op de dag van de bestelling in rekening gebracht. Weekendesk behoudt zich het recht voor om de verwerking van de bestelling te beëindigen in geval van weigering van betaling door de bank van de Klant. De site biedt u de mogelijkheid om uw bankgegevens op een vertrouwelijke en veilige manier te verzenden tijdens uw betaling (beveiligde toegang via SSL-codering.)
  • via PayPal: log in op uw Paypal-account als u er een heeft of maak een Paypal-account door de stappen te volgen die worden aangegeven.
  • via iDEAL
  • Via overschrijving

Artikel 15.3: Wijziging of annulering van de aankoop

Artikel 15.3.1: Door Weekendesk

Weekendesk besteedt bijzondere aandacht aan het updaten van de catalogus van Cadeau-activiteiten die de Partners rechtstreeks uitvoeren. Als in uitzonderlijke gevallen de Cadeau-activiteit niet meer beschikbaar is, ondanks de bevestiging van de aankoop door Weekendesk, zal Weekendesk de Koper zo snel mogelijk informeren en die kan dan kiezen om:

  • Met behulp van Weekendesk een andere Cadeau-activiteit met een gelijkwaardige prijs te zoeken.
  • De bestelling te annuleren, ongeacht de geselecteerde versie (fysiek of digitaal) en de volledige terugbetaling van het geld te ontvangen.

Bij elke andere annulering of wijziging van de bestelling door Weekendesk, verwijzen wij naar de artikelen R211-09 tot R211-10 van de Franse toerismewetgeving.

Artikel 15.3.2: Door de Klant

Artikel 15.3.2.1: Wijziging

De Cadeau-Activiteit kan niet worden omgeruild voor een andere Cadeau-Activiteit.

Artikel 15.3.2.2: Annulering en terugbetaling

Het Cadeau-Activiteit is nooit annuleerbaar of terugbetaalbaar.

Artikel 15.3.2.2.1: Geen Herroepingsrecht

De wettelijke bepalingen inzake verkoop op afstand, opgenomen in het consumentenwetboek, stellen dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op toeristische diensten (artikel L.121-20-4 van het Franse consumentenwetboek).

De Klant heeft dus geen herroepingsrecht bij de aankoop van een Cadeau-Activiteit.

Artikel 15.3.2.2.1.1: Cadeau-activiteit in fysieke versie

Conform de bepalingen van de Algemene Wet ter Bescherming van Consumenten en Gebruikers heeft de Klant bij de online aankoop van een Cadeau-activiteit (fysieke versie) een herroepingsperiode van veertien (14) dagen vanaf de datum van ontvangst van de Cadeau-activiteit, zonder redenen te hoeven opgeven of boetes te betalen. Dit herroepingsrecht is niet van toepassing op de digitale versie van de Cadeau-activiteit, noch op aankopen in de winkel of online aankopen gedaan via een cadeaubon. De Klant kan zijn herroepingsrecht uitoefenen door:

  • Het onderstaande herroepingsformulier te downloaden: Download het herroepingsformulier en stuur het, volledig ingevuld en ondertekend, per e-mail naar infobox@weekendesk.fr of per post naar Weekendesk SAS – Carrer del Comte d’Urgell 240, 8ºB, 08036, Barcelona, Spanje.
  • Een schriftelijk bericht te sturen per e-mail of post naar de bovenstaande adressen, om Weekendesk op de hoogte te stellen van zijn/haar duidelijke en ondubbelzinnige beslissing om zijn/haar online aankoop te herroepen. Onder geen enkele omstandigheid hoeft de Klant de Cadeau-activiteit per post terug te sturen. Zodra Weekendesk de herroepingsaanvraag heeft ontvangen, zal er onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de herroeping gestuurd worden naar de Klant op een duurzaam medium (e-mail). Elke herroeping die in overeenstemming met de voorwaarden van dit artikel wordt aangevraagd, resulteert in een terugbetaling van alle betaalde bedragen, inclusief verzendkosten tegen het standaardtarief, binnen veertien (14) dagen vanaf de datum waarop de Klant Weekendesk heeft geïnformeerd over zijn beslissing om te herroepen. De terugbetaling zal (zonder kosten voor de Klant) worden uitgevoerd volgens de betaalmethoden die voor de oorspronkelijke transactie zijn gebruikt, behalve bij uitdrukkelijke en voorafgaande acceptatie van de Klant van andere terugbetalingsmethoden. Na uitoefening van het herroepingsrecht door de Klant kan de Cadeau-activiteit niet meer worden gebruikt.

Artikel 15.3.2.2.2: Cadeau-activiteit in digitale versie

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de Cadeau-activiteit in digitale versie.

Artikel 15.4: Levering van de Cadeau Activiteit in fysieke vorm

Artikel 15.4.1: Beschikbaarheid

In geval van tijdelijke of permanente uitputting van de voorraad, wordt de Koper hiervan op de hoogte gesteld en wordt het product niet in de fysieke versie verzonden, maar in de digitale versie.

Artikel 15.4.2: Leveringsadres

De Cadeau Activiteiten worden verzonden naar het adres dat door de Koper is opgegeven op het moment van de online aankoop. Weekendesk is onder geen enkele omstandigheid verantwoordelijk in geval van een fout van de Koper bij het opgeven van het leveringsadres, of in geval van afwezigheid van de ontvanger van de Cadeau Activiteit op het moment van levering. De Koper kan echter contact opnemen met Weekendesk voor eventuele problemen of vragen, zoals gespecificeerd in Artikel 8.

Artikel 15.4.3: Leveringswijze en levertijd van de Cadeau activiteit

De Koper ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending van zijn bestelling met het volgnummer van de vervoerder, zodat de levering van de bestelling kan worden gevolgd. De levering zal plaatsvinden via BPost of een ander bedrijf dat Weekendesk aanwijst. Bestellingen ontvangen op zaterdagen, zondagen of feestdagen worden beschouwd als ontvangen op de eerstvolgende werkdag. De verwerking van de bestelling kan maximaal twee werkdagen duren vanaf de goedkeuring van de betaling door de bank. Ter informatie, de geschatte gemiddelde levertijden, zoals gecommuniceerd door de transportbedrijven, vanaf de ontvangst van de verzendbevestiging per e-mail, bedragen 2-3 werkdagen.

Artikel 15.4.4: Verzendkosten

Tenzij er sprake is van een tijdelijke promotie met betrekking tot de verzendkosten, worden deze in rekening gebracht bovenop de prijs van de Cadeau-Activiteiten als volgt:

Verzendkosten: 4,99 €

Cadeau Activiteiten in digitale vorm worden per e-mail bezorgd en zijn niet onderworpen aan extra verzendkosten.

Artikel 15.4.5: Klachten bij de vervoerder over schade of verlies

De ontvanger dient elke geleverde Cadeau Activiteit zorgvuldig te inspecteren. Indien de Cadeau-Activiteit beschadigd aankomt, of dat er een gebrek aan overeenstemming is tussen de online gekochte Cadeau-Activiteit en de geleverde Cadeau-Activiteit, moet de ontvanger contact opnemen met de Klantenservice van Weekendesk (zie Artikel 8), en foto’s van de ontvangen Cadeau-Activiteit opsturen.

Artikel 15.5: Gebruiksvoorwaarden

Artikel 15.5.1: Activering

De activering van de Cadeau-Activiteit gebeurt automatisch op het moment van aankoop. Een Cadeau-Activiteit die niet is geactiveerd, kan niet worden gebruikt. In het geval van een activeringsprobleem dient u contact op te nemen met onze klantenservice via 04 277 60 06. U moet dan het aankoopbewijs van de Cadeau-Activiteit (e-mail met bestelbevestiging) doorsturen om uw Cadeau-Activiteit te activeren. Weekendesk behoudt zich het recht voor om niet te reageren op een klacht met betrekking tot een activeringsprobleem na de aankoop van de Cadeau Activiteit buiten het goedgekeurde distributienetwerk, vooral in het geval van een aankoop van een particulier of via doorverkoopwebsites tussen particulieren. Weekendesk zal ook geen actie ondernemen bij klachten met betrekking tot een activeringsprobleem, indien de Koper/Ontvanger geen geldig betalingsbewijs of e-mail met bestelbevestiging kan voorleggen.

Artikel 15.5.2: Gebruik

De Cadeau-Activiteit stelt de Koper in staat om een activiteit zonder vaste datum aan te schaffen, en de Ontvanger kan de datum en het tijdstip kiezen om deze uit te voeren.

De reservering van de datum en tijd van de Cadeau-Activiteit moet worden gemaakt via het Ontvanger Platform, in overleg tussen de Ontvanger en de Partner over de beschikbaarheid van de gewenste datum en tijd van de Ontvanger om de activiteit uit te voeren.

De Cadeau Activiteit kan slechts één keer worden gebruikt om de datum en het tijdstip voor de gekozen activiteit uit de Cadeau Activiteiten-catalogus te reserveren.

Om elk frauduleus gebruik te voorkomen, is de Ontvanger verplicht alle nodige maatregelen te nemen om het serienummer en de activeringscode van zijn Cadeau-Activiteit te bewaren en te beschermen.

Artikel 15.5.3: Catalogus van de Partners

De Cadeau Activiteiten-catalogus wordt regelmatig bijgewerkt op de website, dus de lijst kan veranderen en worden aangepast.

De Cadeau Activiteit stelt u in staat uw activiteit op elke dag van de week en elk tijdstip te reserveren, inclusief het weekend. Weekendesk kan echter niet de voortdurende beschikbaarheid van de activiteiten van de Partner garanderen, aangezien de activiteiten onderhevig zijn aan de beschikbaarheid (datum en tijd) van de Partners.

De foto's en redactionele inhoud die worden voorgesteld in de catalogus van de Weekendesk Cadeau Activiteiten zijn niet contractueel en kunnen veranderen. Elke gedeeltelijke of volledige reproductie is verboden.

We herinneren u er ook aan dat de Partner altijd verantwoordelijk is voor de correcte uitvoering van de activiteit; Weekendesk is alleen aansprakelijk onder de voorwaarden die wettelijk zijn vastgesteld. Indien nodig zal Weekendesk er alles aan doen om een minnelijke oplossing te vinden voor een conflict tussen de Ontvanger en de Partner.

Tenslotte moet worden opgemerkt dat Weekendesk niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor verlies, schade of diefstal die plaatsvindt tijdens de activiteit. Uiteraard wordt de Ontvanger uitgenodigd om bij ontevredenheid over de uitvoering van de activiteit een klacht in te dienen bij de Partner.

Weekendesk is echter van rechtswege aansprakelijk in geval van een contractbreuk bij de uitvoering van deze activiteiten, zodat de Ontvanger in geval van moeilijkheden met betrekking tot de uitvoering van de activiteit contact kan opnemen met zowel Weekendesk als de in gebreke gebleven Partner.

Artikel 15.5.4: Geldigheidsduur

De Cadeau-Activiteit is 12 maanden geldig vanaf de aankoopdatum. Het is niet mogelijk om de geldigheidsduur van de Cadeau-Activiteit te verlengen.

Artikel 15.5.5: Reservering van datum en tijd

Om de specifieke datum en tijd van de activiteit te reserveren, hoeft de Begunstigde alleen toegang te krijgen tot het Platform van de Begunstigde (beschikbaar op https://box.weekendesk.be), en de cadeaucode en de activeringscode van zijn of haar Cadeau-Activiteit in te voeren, die te vinden zijn op de voucher die per e-mail is ontvangen.

Zodra de Ontvanger toegang heeft tot het Ontvanger Platform, dient hij contact op te nemen met de vestiging om de datum en het tijdstip van de activiteit te bevestigen. De contactgegevens van de vestiging zijn beschikbaar in het Ontvanger Platform. Zodra de datum en het tijdstip met de vestiging zijn bevestigd, moet de Ontvanger de reservering van de afgesproken datum en tijd bevestigen via het Ontvanger Platform. Zonder deze laatste stap via het Ontvanger Platform is uw reservering van de Cadeau-Activiteit niet bevestigd.

De reservering van datum en tijd voor de activiteiten kan rechtstreeks online worden gemaakt (via de Ontvanger Ruimte beschikbaar op https://box.weekendesk.be).

Het annuleringsbeleid van de activiteiten is duidelijk aangegeven met vermeldingen zoals “Gratis wijziging tot dag XXX” of “Niet annuleerbaar of terugbetaalbaar” in het Ontvanger Platform.

Bij aankomst op de locatie van de Partner dient u de voucher te tonen die is inbegrepen in de e-mail ter bevestiging van de datum en tijd van de reservering van de activiteit.

Artikel 15.5.6: Wijziging of annulering van de reservering van datum en tijd van de activiteit

Artikel 15.5.6.1: Door Weekendesk/de Partner

De Medewerkers besteden speciale aandacht aan het bijwerken van hun beschikbaarheid. In het geval dat een Medewerker uitzonderlijk niet in staat is om de Cadeau Activiteit op de afgesproken datum en tijd uit te voeren, zoals gereserveerd via het Ontvanger Platform, zal Weekendesk de Ontvanger zo snel mogelijk informeren. De Ontvanger kan dan kiezen om:

  • Met hulp van Weekendesk een andere beschikbare datum te zoeken.
  • Met hulp van Weekendesk een andere Activiteit uit de catalogus van beschikbare Cadeau- Activiteiten op de Website te zoeken, met beschikbaarheid op de oorspronkelijk geselecteerde datum.

Artikel 15.5.6.2: Door de Ontvanger

Artikel 15.5.6.2.1: Wijziging

Het wijzigingsbeleid voor de datum en het tijdstip van de gekozen activiteit, evenals het annuleringsbeleid, worden duidelijk aangegeven in het Ontvanger Platform, met vermeldingen zoals "Gratis wijziging tot dag XXX" of "Niet annuleerbaar of terugbetaalbaar".

Artikel 15.5.6.2.2: Annulering en terugbetaling

Het wijzigingsbeleid voor de datum en het tijdstip van de gekozen activiteit, evenals het annuleringsbeleid worden duidelijk aangegeven in het Ontvanger Platform, met vermeldingen zoals "Gratis wijziging tot dag XXX" of "Niet annuleerbaar of terugbetaalbaar". Indien de Ontvanger de activiteit boekt voor een specifieke datum en tijd, die gratis gewijzigd kan worden zonder kosten of geannuleerd kan worden met terugbetaling tot dag XXX en de reservering van datum en tijd binnen de opgegeven termijn (zoals vermeld) wordt geannuleerd, zal het bedrag van uw Cadeau-Activiteit opnieuw beschikbaar zijn voor een nieuwe reservering van datum en tijd voor de activiteit.

Heb je hulp nodig?

Neem contact met ons op van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.

Neem contact met ons op
Raadpleeg de online hulp

Hotelgasten of partners, ben je op zoek naar praktische informatie?

Raadpleeg onze meest gestelde vragen en antwoorden
Ontvang onze newsletter en ontdek België zoals nooit tevoren!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Door uw inschrijving te bevestigen, gaat u ermee akkoord dat uw gegevens verwerkt worden om u onze newletters te sturen. Meer weten over het verwerken van uw gegevens en over uw rechten.